5 produktów
Wybierz auto
VAL836339
Ciężar [kg]: 19.72
2 524,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 524,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836361
Ciężar [kg]: 10.68
Średnica zewnętrzna [mm]: 302.5
Rozwiń więcej danych
2 216,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 216,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415089010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
2 153,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
2 153,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415088809
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
2 005,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 005,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836377
Ciężar [kg]: 13.52
Średnica zewnętrzna [mm]: 302.5
Rozwiń więcej danych
1 738,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 738,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A W177, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A W177. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.