6 produktów
Wybierz auto
Producenci
0339411015010
Liczba śrub: 8
39,92
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
39,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03562294002030
Średnica [mm]: 240
1 286,41
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 286,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
3 044,19
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
3 044,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2294501225
Sprzęgło: Dla pojazdów ze sprzęgłem dwutarczowym
3 143,31
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
3 143,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415056710
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
2 482,71
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
2 482,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339411014810
Liczba śrub: 8
47,20
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
47,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu MERCEDES-BENZ SLK R172, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu MERCEDES-BENZ SLK R172. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.