17 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0350836308
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415046510
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415065010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294000998
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339411012110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350836138
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL836735
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562294001599
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415063010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415044210
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562294001994
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836175
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001998
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415050510
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415047210
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339411023310
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339411012410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu OPEL ASTRA J, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu OPEL ASTRA J. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.