7 produktów
Wybierz auto
0339415065410
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 069,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 069,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB12719
Rok modelowy od: 2002
257,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
257,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836595
Ciężar [kg]: 12.155
Średnica zewnętrzna [mm]: 289
Rozwiń więcej danych
1 094,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 094,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563096005000
Wymiar gwintu: 6x m10x1x19,5
20,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
20,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ11050011901
216,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
216,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350836225
Ciężar [kg]: 11.765
Średnica zewnętrzna [mm]: 289
Rozwiń więcej danych
1 070,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 070,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294000329
Średnica [mm]: 228
887,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
887,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu SEAT CORDOBA, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu SEAT CORDOBA. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.