7 produktów
Wybierz auto
0339415065410
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 043,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
1 043,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563096005000
Wymiar gwintu: 6x m10x1x19,5
20,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
20,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV106537
Średnica [mm]: 200
1 016,36
zł/szt.
Kraków: wt. 11.03
U ciebie: wt. 11.03
1 016,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350836225
Ciężar [kg]: 11.765
Średnica zewnętrzna [mm]: 289
Rozwiń więcej danych
1 164,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
1 164,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836595
Ciężar [kg]: 12.155
Średnica zewnętrzna [mm]: 289
Rozwiń więcej danych
1 083,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
1 083,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294000329
Średnica [mm]: 228
896,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
896,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11050011901
205,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
205,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu SEAT CORDOBA, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu SEAT CORDOBA. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.