Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do TOYOTA AURIS

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Darmowa dostawa
2 027,62 zł
2 027,62 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 100,51 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
902,25 zł
902,25 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
43,66 zł
43,66 zł

Dostawa na piątek, 17 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 949,18 zł

Dostawa na piątek, 17 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Koło dwumasowe TOYOTA AURIS – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu TOYOTA AURIS, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie TOYOTA AURIS

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

TOYOTA AURIS – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu TOYOTA AURIS. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.