5 produktów
Wybierz auto
0339415034010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Rozwiń więcej danych
1 873,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 873,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339411013910
Liczba śrub: 10
61,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339415033810
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
1 513,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 513,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415033910
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z łożyskiem prowadzącym
Rozwiń więcej danych
1 308,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 308,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339411016210
Liczba śrub: 8
54,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
54,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VW TOUAREG, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VW TOUAREG. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.