29 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0339411013310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03562294001362
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339415074409
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350836542
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03562294001361
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03562295601009
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339415058310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339415062609
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339415043110
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339415054509
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAL836744
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAIV106575
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL836724
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350836544
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350836201
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350836195
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350836224
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350836545
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: LUK415058610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: LUK415085709
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VW TOURAN II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VW TOURAN II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.