11 produktów
Wybierz auto
0369VKC3746
113,76
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
113,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151600736
Parametr: Kzis-1
82,28
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
82,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
127,50
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
127,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53316
Ciężar [kg]: 0.214
Zdjęcie producenta: 1
86,53
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
86,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
88,64
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
88,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9003312
Długość [mm]: 81.5
Wysokość [mm]: 33
Rozwiń więcej danych
65,09
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
65,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
72,58
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
72,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
64,93
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
64,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK500049710
83,62
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
83,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500069660
97,55
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
97,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53311
Ciężar [kg]: 0.242
Zdjęcie producenta: 1
92,90
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
92,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA MX-5. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA MX-5 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA MX-5 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.