5 produktów
Wybierz auto
03563151901001
Parametr: Kzis-0
87,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
87,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
77,74
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
77,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53311
Ciężar [kg]: 0.242
Zdjęcie producenta: 1
93,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
93,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
66,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
66,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500069660
93,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
93,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA MX-5 I. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA MX-5 I mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA MX-5 I rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.