4 produkty
Wybierz auto
Producenci
ASH9002238
Wysokość [mm]: 59
Średnica wewnętrzna [mm]: 29
Rozwiń więcej danych
201,96
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
201,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV90238
Wysokość [mm]: 59
Średnica wewnętrzna [mm]: 29
Rozwiń więcej danych
233,58
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
233,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9002231
Długość [mm]: 83.5
Wysokość [mm]: 33
Rozwiń więcej danych
87,94
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
87,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500122610
103,48
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
103,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie TOYOTA RAV 4 IV. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie TOYOTA RAV 4 IV mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu TOYOTA RAV 4 IV rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.