8 produktów
Wybierz auto
0339500118510
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tuleją prowadzącą
53,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
53,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563189000025
Parametr: Mkb-00
92,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
92,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADV183308
Ciężar [kg]: 0.422
Specyfikacje asortymentowa: Montowany wczesniej
Rozwiń więcej danych
102,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
102,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP112200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tuleją prowadzącą
76,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
76,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RYMEQ8188500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z dźwignią wysprzęglika
90,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
90,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563189000072
Parametr: Mkb
130,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563189000026
Parametr: Mkb-00
78,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
78,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOVB10915
99,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
99,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie VW UP. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie VW UP mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu VW UP rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.