40 produktów
Wybierz auto
Nr art: CIF505089
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: LUK511068310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040134994
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BECBCM221
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VAL2108119
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL2108219
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNSPFR000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNSPFR008
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: LPR2185
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABS51226
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOS0986486150
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS0986486652
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429PND298
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BECBCM138
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: LPR2343K
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BLUADM53440
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABS41467
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAL874306
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL874321
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL874313
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Z racji tego, że FORD FOCUS III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie FORD FOCUS III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie FORD FOCUS III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie FORD FOCUS III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.