4 produkty
Wybierz auto
NIPJ2500514
Średnica [mm]: 15.9
Rodzaj mocowania: Mocowanie 3-punktowe
Rozwiń więcej danych
147,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
147,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH950HH21
Gwint wewnętrzny [mm]: 12
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
204,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
204,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350804805
Ciężar [kg]: 0.51
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
205,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
205,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03566284600608
193,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
193,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że HYUNDAI SANTA FÉ II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.