5 produktów
Wybierz auto
Ciężar [kg]: 14.55
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
3 203,02
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
3 203,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 260
2 152,24
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
2 152,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
2 040,85
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
2 040,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 260
2 424,04
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
2 424,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
3 304,64
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
3 304,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu HYUNDAI SANTA FÉ II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu HYUNDAI SANTA FÉ II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.