4 produkty
Wybierz auto
0350804917
Ciężar [kg]: 0.26
Ruch lewo-/prawostronny: Dla ruchu prawostronnego
272,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
272,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL2120519
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
194,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
194,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03566284600768
397,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
397,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC6284600874
276,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
276,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że PEUGEOT 308 II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie PEUGEOT 308 II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie PEUGEOT 308 II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie PEUGEOT 308 II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.