4 produkty
Wybierz auto
SAMF30342
Wymiar gwintu: 12 x 9
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
144,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
144,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNSPCT005
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
147,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
147,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL550248
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
91,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
91,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339511061410
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
185,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
185,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że PEUGEOT 508 I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie PEUGEOT 508 I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie PEUGEOT 508 I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie PEUGEOT 508 I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.