5 produktów
Wybierz auto
0350804878
Ciężar [kg]: 0.33
Ruch lewo-/prawostronny: Dla ruchu prawostronnego
265,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
265,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL550175
Materiał: Tworzywo sztuczne
129,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
129,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9501161
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
137,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
137,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA41395
160,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
160,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV95161
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
190,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
190,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że RENAULT KOLEOS I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie RENAULT KOLEOS I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie RENAULT KOLEOS I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie RENAULT KOLEOS I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.