6 produktów
Wybierz auto
MTL550175
Materiał: Tworzywo sztuczne
128,02
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
128,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61478
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
153,14
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
153,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9501161
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
151,81
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
151,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA41395
131,74
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
131,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV95161
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
193,75
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
193,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350804878
Ciężar [kg]: 0.33
Ruch lewo-/prawostronny: Dla ruchu prawostronnego
267,24
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
267,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że RENAULT KOLEOS I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie RENAULT KOLEOS I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie RENAULT KOLEOS I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie RENAULT KOLEOS I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.