Powiadom mnie o dostępności

Pompy sprzęgła do SUZUKI BALENO I

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

otwór o śr [mm]: 15.9, Wymiar gwintu: 10 x 1, Materiał: Aluminium, Rozstaw śrub mocujących: 60
110,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwint wewnętrzny [mm]: 8,8, Ilość otworów gwintowanych: 1, otwór - śr. 1 [mm]: 21, Rozstaw śr...
99,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 15.9
108,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9, Ciężar [kg]: 0.38
110,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.508, Zdjęcie producenta: 1
103,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwint wewnętrzny [mm]: 8,8, Ilość otworów gwintowanych: 1, otwór - śr. 1 [mm]: 21, Rozstaw śr...
108,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwint wewnętrzny [mm]: 8,8, Ilość otworów gwintowanych: 1, otwór - śr. 1 [mm]: 21, Rozstaw śr...
91,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI

Do czego służy pompa sprzęgła w samochodzie SUZUKI BALENO I?

Z racji tego, że SUZUKI BALENO I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.

Objawy awarii pompy sprzęgła w samochodzie SUZUKI BALENO I

Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SUZUKI BALENO I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SUZUKI BALENO I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.

SUZUKI BALENO I – diagnostyka pompy sprzęgła

W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SUZUKI BALENO I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.