6 produktów
Wybierz auto
VAL874474
Ciężar [kg]: 0.237
Otwór o śr [mm]: 19.05
Rozwiń więcej danych
407,85
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
407,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Nabco
33,15
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
33,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Nabco
34,35
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
34,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03566284605010
395,97
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
395,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339511027910
445,03
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
445,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE24241917283
Średnica [mm]: 19.05
Zdjęcie producenta: 1
384,60
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
384,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że VOLVO S40 I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VOLVO S40 I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VOLVO S40 I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VOLVO S40 I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.