6 produktów
Wybierz auto
FEB103649
Ciężar [kg]: 0.1
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
276,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
276,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP117036
Strona zabudowy: Siłownik dociskacza sprzęgła
Wysokość [mm]: 9.7
Rozwiń więcej danych
9,65
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
9,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30345
Wymiar gwintu: 12 x 9
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
136,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
136,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61461
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
252,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
252,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL874312
Ciężar [kg]: 0.153
Otwór o śr [mm]: 15.87
Rozwiń więcej danych
268,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
268,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
DELLM80743
Otwór o śr [mm]: 16
138,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
138,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że VW T-ROC jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW T-ROC są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW T-ROC zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW T-ROC, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.