11 produktów
Wybierz auto
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 621,80
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 621,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 220
583,97
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
583,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
595,61
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
595,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
477,59
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
477,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
650,04
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
650,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 270
Rozwiń więcej danych
1 438,91
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 438,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
852,70
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
852,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 22,2 x 20,3
Rozwiń więcej danych
702,32
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
702,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
1 644,48
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 644,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
1 222,75
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 222,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 107,84
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 107,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW T-ROC jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW T-ROC musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW T-ROC sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW T-ROC zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW T-ROC ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.