16 produktów
Wybierz auto
COF92183500
Długość 1/długość 2 [mm]: 851/576
47,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR343530
Długość osłony [mm]: 580
Długość [mm]: 845
42,73
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
42,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GCC4011
Długość 1/długość 2 [mm]: 840/570
69,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
69,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI814021208
Długość 1/długość 2 [mm]: 750/505
65,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3074600138
103,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
103,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566183500
Długość 1/długość 2 [mm]: 851/576
48,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
48,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.26
66,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
66,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE24372829002
Długość [mm]: 851
Dostępne mapp-code: 1
Rozwiń więcej danych
69,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
69,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADG03809
Ciężar [kg]: 0.3
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
72,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
72,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO60S0002OYO
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
47,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 823
41,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
41,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566183503
Długość 1/długość 2 [mm]: 840/570
57,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
57,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403814021207
Długość 1/długość 2 [mm]: 840/570
60,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
60,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GCC4030
Długość [mm]: 823
71,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 840
Długość 2 [mm]: 570
33,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.7
62,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
62,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie CHEVROLET MATIZ rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód CHEVROLET MATIZ nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu CHEVROLET MATIZ nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie CHEVROLET MATIZ, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie CHEVROLET MATIZ stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie CHEVROLET MATIZ związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie CHEVROLET MATIZ sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód CHEVROLET MATIZ może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu CHEVROLET MATIZ warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.