15 produktów
Wybierz auto
Długość 1/długość 2 [mm]: 960/658
Dopasowanie: Z ręcznym nastawianiem
61,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL4101820
Długość 1/długość 2 [mm]: 960/660
161,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
161,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX351053
Długość 1/długość 2 [mm]: 960/670
85,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
85,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX351073
Długość 1/długość 2 [mm]: 960/658
119,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 1
92,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
92,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
85,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
85,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.36
94,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
94,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX351077
Długość 1/długość 2 [mm]: 962/662
76,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
76,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
033624372810232
Długość [mm]: 960
Dostępne mapp-code: 1
Rozwiń więcej danych
100,92
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
100,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX351016
Długość 1/długość 2 [mm]: 965/680
69,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
69,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.068
Długość zewnętrzna [mm]: 1487
Rozwiń więcej danych
93,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
93,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566102844
Długość 1/długość 2 [mm]: 960/658
81,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
81,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563074600271
Długość osłony [mm]: 658
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
146,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
146,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0193C
Długość 1/długość 2 [mm]: 960/658
Dla numeru artykułu: C0193c
93,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
93,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GCC110
Długość [mm]: 960
106,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
106,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie RENAULT CLIO II rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód RENAULT CLIO II nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu RENAULT CLIO II nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie RENAULT CLIO II, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie RENAULT CLIO II stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie RENAULT CLIO II związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie RENAULT CLIO II sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód RENAULT CLIO II może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu RENAULT CLIO II warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.