5 produktów
Wybierz auto
LUK320046710
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 21,9x20,2
Rozwiń więcej danych
163,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
163,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK322034210
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 20,1x21,6
Rozwiń więcej danych
342,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
342,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1878006442
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 20x21,9-26n
Rozwiń więcej danych
167,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
167,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADR163111
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 20,1 x 21,6
Rozwiń więcej danych
213,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
213,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADR163105
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 1.09
Rozwiń więcej danych
147,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
147,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach RENAULT CLIO II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach RENAULT CLIO II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach RENAULT CLIO II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie RENAULT CLIO II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.