18 produktów
Wybierz auto
ATE24372820022
Długość [mm]: 1843
Dostępne mapp-code: 1
Rozwiń więcej danych
80,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
80,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH15408821
Długość 1/długość 2 [mm]: 1205/1228
58,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
58,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX411006
Długość 1/długość 2 [mm]: 1850/1610
89,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
89,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566186103
Długość 1/długość 2 [mm]: 1850/1598
67,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
67,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH15408810
56,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
56,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO60S8009OYO
64,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
64,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX411005
Długość 1/długość 2 [mm]: 1850/1610
67,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
67,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.69
80,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
80,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0234C
Długość 1/długość 2 [mm]: 1850/1610
Dla numeru artykułu: C0234c
89,33
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
89,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3074600210
Długość osłony [mm]: 1598
Długość [mm]: 1850
115,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
115,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411925202
Długość 1/długość 2 [mm]: 1850/1598
Wymagana ilość: 1
63,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
63,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GCC1890
Długość [mm]: 1850
93,69
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
93,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.48
95,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
95,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 1205/1228
65,07
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
65,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADK83829
Ciężar [kg]: 0.4
Zdjęcie producenta: 1
86,32
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
86,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 1850
Długość 2 [mm]: 1598
37,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
37,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566186107
Długość 1/długość 2 [mm]: 1843/1614
67,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
67,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX411004
Długość 1/długość 2 [mm]: 1840/1530
64,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
64,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie SUZUKI VITARA I rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód SUZUKI VITARA I nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu SUZUKI VITARA I nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie SUZUKI VITARA I, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie SUZUKI VITARA I stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie SUZUKI VITARA I związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie SUZUKI VITARA I sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód SUZUKI VITARA I może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu SUZUKI VITARA I warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.