9 produktów
Wybierz auto
SAMF30882
Otwór o śr [mm]: 15.9
Wymiar gwintu: 10 x 1
Rozwiń więcej danych
110,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
110,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV95899
Gwint wewnętrzny [mm]: 8,8
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
111,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
111,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS71158
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
109,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
109,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9508899
Gwint wewnętrzny [mm]: 8,8
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
91,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB432
Średnica [mm]: 15.9
107,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADK83402
Ciężar [kg]: 0.508
Zdjęcie producenta: 1
103,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
103,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB722
Średnica [mm]: 15.9
118,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
118,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500781SQ625
Ciężar [kg]: 0.43
145,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
145,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30186
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 10 x 1
Rozwiń więcej danych
154,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
154,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że SUZUKI VITARA I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SUZUKI VITARA I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SUZUKI VITARA I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SUZUKI VITARA I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.