81 produktów
Wybierz auto
Długość 1/długość 2 [mm]: 820/530
Dla numeru artykułu: C0266c
Rozwiń więcej danych
118,12
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
118,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość osłony [mm]: 768
Długość [mm]: 1110
73,48
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
73,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość osłony [mm]: 490
Długość [mm]: 838
68,27
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
68,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 794/483
58,26
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
58,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 917 / 447+110
87,45
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
87,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 1053 / 700
70,27
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
70,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 1096/767
50,50
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
50,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 837/498
57,17
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
57,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 860/575
Dla numeru artykułu: C0263c
47,29
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
47,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 1096 / 767
43,05
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
43,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość osłony [mm]: 540
Długość [mm]: 860
60,32
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
60,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
79,73
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
79,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: Mounting kit
Dopasowanie: Bez automatycznego nastawiania
40,54
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
40,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 1098
Długość 2 [mm]: 776
23,56
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
23,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 794
Długość 2 [mm]: 533
14,39
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
14,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 800
Długość 2 [mm]: 520
37,61
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
37,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 800/520
96,91
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
96,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 1053/700
100,14
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
100,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 824/537
Wersja: Autoadjust
111,76
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
111,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 837/540
44,61
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
44,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VW GOLF rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód VW GOLF nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu VW GOLF nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie VW GOLF, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie VW GOLF stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie VW GOLF związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie VW GOLF sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód VW GOLF może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu VW GOLF warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.