79 produktów
Wybierz auto
Długość 1 [mm]: 1098
Długość 2 [mm]: 776
23,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
23,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411923623
Długość 1/długość 2 [mm]: 815/484
Wymagana ilość: 1
36,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
36,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.02
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
27,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
27,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411929909
Długość 1/długość 2 [mm]: 797/529
Wymagana ilość: 1
68,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 800
Długość 2 [mm]: 520
37,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
37,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
056610340
Długość 1/długość 2 [mm]: 837/540
44,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566103413
Długość 1/długość 2 [mm]: 824/537
Wersja: Autoadjust
110,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
110,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566103443
Długość 1/długość 2 [mm]: 1025/745
132,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
132,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI814029201
Długość 1/długość 2 [mm]: 1098 / 776
50,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1170201000
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
75,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
75,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.32
46,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 794
63,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
63,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWGCC1578
Długość [mm]: 800
51,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
51,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK924717
Długość 1/długość 2 [mm]: 794/533
Wymagana ilość: 1
39,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
39,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411924743
Długość 1/długość 2 [mm]: 1098/776
Wymagana ilość: 1
45,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
45,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3074003321
Długość osłony [mm]: 540
Długość [mm]: 860
60,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
60,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510320069
Długość 1/długość 2 [mm]: 806/492
Wymagana ilość: 1
40,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
40,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV118
Długość 1/długość 2 [mm]: 917 / 447+110
87,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
87,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV131
Długość 1/długość 2 [mm]: 1096 / 767
43,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
43,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV142
Długość 1/długość 2 [mm]: 1053 / 700
70,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
70,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VW GOLF rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód VW GOLF nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu VW GOLF nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie VW GOLF, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie VW GOLF stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie VW GOLF związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie VW GOLF sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód VW GOLF może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu VW GOLF warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.