35 produktów
Wybierz auto
0411923623
Długość 1/długość 2 [mm]: 815/484
Wymagana ilość: 1
36,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
36,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566103443
Długość 1/długość 2 [mm]: 1025/745
133,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
133,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479109716
30,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
30,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0266C
Długość 1/długość 2 [mm]: 820/530
Dla numeru artykułu: C0266c
Rozwiń więcej danych
116,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
116,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479103144
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
64,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1170200900
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
78,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
78,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV114
Długość 1/długość 2 [mm]: 854 / 438+65
74,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
74,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471013
Długość 1/długość 2 [mm]: 870/438/65
95,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471014
Długość 1/długość 2 [mm]: 917/447/110
80,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
80,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471046
Długość 1/długość 2 [mm]: 1050/700
120,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
120,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV118
Długość 1/długość 2 [mm]: 917 / 447+110
87,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
87,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.35
Rozwiń więcej danych
84,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
84,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.22
46,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.79
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
132,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
132,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE24372801302
Długość [mm]: 1025
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
310,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0566103413
Długość 1/długość 2 [mm]: 824/537
Wersja: Autoadjust
133,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
133,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510320066
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
73,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ77210012501
Długość [mm]: 850
Ciężar [kg]: 0.43
Rozwiń więcej danych
62,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
62,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV142
Długość 1/długość 2 [mm]: 1053 / 700
70,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
70,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566103412
Długość 1/długość 2 [mm]: 800/520
95,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VW GOLF III rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód VW GOLF III nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu VW GOLF III nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie VW GOLF III, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie VW GOLF III stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie VW GOLF III związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie VW GOLF III sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód VW GOLF III może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu VW GOLF III warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.