Powiadom mnie o dostępności

Linki, cięgna, pedały, sprężyny pedałów sprzęgła do VW GOLF II

41 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Cięgno sterowania sprzęgłem LINEX 47.10.06

Długość 1/długość 2 [mm]: 1084/790

50,45

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

50,45

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LINEX 47.10.10

Długość 1/długość 2 [mm]: 826/537

59,68

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

59,68

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LINEX 47.10.11

Długość 1/długość 2 [mm]: 837/498

55,32

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

55,32

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LPR C0263C

Długość 1/długość 2 [mm]: 860/575

Dla numeru artykułu: C0263c

46,27

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

46,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem TRW GCC1587

Długość 1/długość 2 [mm]: 1100/775

58,76

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

58,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem NK 924732

Długość 1/długość 2 [mm]: 1084/790

Wymagana ilość: 1

52,48

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

52,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LPR C0257C

Długość 1/długość 2 [mm]: 1080/820

Dla numeru artykułu: C0257c

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

132,87

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

132,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LPR C0255C

Długość 1/długość 2 [mm]: 1100/825

Dla numeru artykułu: C0255c

51,12

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

51,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgło, sterowanie sprzęgłem MAXGEAR 32-1858

Długość 1 [mm]: 1098

Długość 2 [mm]: 776

23,32

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

23,32

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem COFLE 10.3142

Długość 1/długość 2 [mm]: 831/516

76,27

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

76,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LPR C0256C

Długość 1/długość 2 [mm]: 1115/820

Dla numeru artykułu: C0256c

47,90

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

47,90

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LPR C0261C

Długość 1/długość 2 [mm]: 820/550

Dla numeru artykułu: C0261c

44,23

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

44,23

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem COFLE 10.338

Długość 1/długość 2 [mm]: 1096/767

55,08

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

55,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LINEX 47.10.09

Długość 1/długość 2 [mm]: 1098/776

49,11

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

49,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem MAXGEAR 32-0069

Długość 1/długość 2 [mm]: 806/492

Wymagana ilość: 1

40,77

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

40,77

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem A.B.S. K24540

Strona zabudowy: Z przodu

Ciężar [kg]: 0.22

46,36

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

46,36

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgło, sterowanie sprzęgłem MAXGEAR 32-1860

Długość 1 [mm]: 800

Długość 2 [mm]: 520

37,24

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

37,24

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LINEX 47.10.16

Długość 1/długość 2 [mm]: 1112/640/165

88,28

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

88,28

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem LINEX 47.10.15

Długość 1/długość 2 [mm]: 831/516

79,76

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

79,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cięgno sterowania sprzęgłem ESEN SKV 27SKV131

Długość 1/długość 2 [mm]: 1096 / 767

42,63

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: śr. 30.04

U ciebie: śr. 30.04

42,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF II

Linka sprzęgła w samochodzie VW GOLF II

W samochodzie VW GOLF II rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.

Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód VW GOLF II nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.

Wymiana linki sprzęgła w samochodzie VW GOLF II

Linka sprzęgła do samochodu VW GOLF II nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.

Pedał sprzęgła – VW GOLF II

Zarówno w samochodzie VW GOLF II, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.

Możliwe usterki pedału sprzęgła w samochodzie VW GOLF II

Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie VW GOLF II stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.

Wyżej wymieniona awaria w samochodzie VW GOLF II związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).

Sprężyna pedału sprzęgła w samochodzie VW GOLF II – za co odpowiada?

W samochodzie VW GOLF II sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.

Kiedy wymienić sprężynę pedału sprzęgła w samochodzie VW GOLF II?

Samochód VW GOLF II może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.

W przypadku samochodu VW GOLF II warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.