42 produktów
Wybierz auto
JPG1170250210
Opcja wyposażenia: Mounting kit
Dopasowanie: Bez automatycznego nastawiania
39,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
39,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
056610340
Długość 1/długość 2 [mm]: 837/540
43,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
43,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI814029201
Długość 1/długość 2 [mm]: 1098 / 776
51,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411924732
Długość 1/długość 2 [mm]: 1084/790
Wymagana ilość: 1
52,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
52,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411924748
Długość 1/długość 2 [mm]: 837/540
Wymagana ilość: 1
44,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 1098
Długość 2 [mm]: 776
23,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
23,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 800
Długość 2 [mm]: 520
42,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
42,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK924733
Długość 1/długość 2 [mm]: 796/512
Wymagana ilość: 1
51,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471006
Długość 1/długość 2 [mm]: 1084/790
51,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471011
Długość 1/długość 2 [mm]: 837/498
55,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
55,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471045
Długość 1/długość 2 [mm]: 820/530
115,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
115,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX471010
Długość 1/długość 2 [mm]: 826/537
59,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
59,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV27SKV131
Długość 1/długość 2 [mm]: 1096 / 767
42,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
42,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0261C
Długość 1/długość 2 [mm]: 820/550
Dla numeru artykułu: C0261c
47,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
47,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK924749
Długość 1/długość 2 [mm]: 1078/818
Wymagana ilość: 1
96,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
96,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0256C
Długość 1/długość 2 [mm]: 1115/820
Dla numeru artykułu: C0256c
51,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
51,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0257C
Długość 1/długość 2 [mm]: 1080/820
Dla numeru artykułu: C0257c
Rozwiń więcej danych
148,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
148,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK924742
Długość 1/długość 2 [mm]: 806/492
Wymagana ilość: 1
42,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
42,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510320069
Długość 1/długość 2 [mm]: 806/492
Wymagana ilość: 1
40,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
40,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1170200800
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
46,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
46,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VW GOLF II rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód VW GOLF II nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu VW GOLF II nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie VW GOLF II, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie VW GOLF II stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie VW GOLF II związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie VW GOLF II sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód VW GOLF II może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu VW GOLF II warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.