5 produktów
Wybierz auto
03561878008031
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
244,70
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
244,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADF123114
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 1.174
Rozwiń więcej danych
178,45
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
178,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK324019610
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26
Rozwiń więcej danych
566,24
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
566,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR338666
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
103,06
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 07.05
U ciebie: śr. 07.05
103,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADF123113
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 1.305
Rozwiń więcej danych
140,06
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
140,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach FORD MONDEO II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach FORD MONDEO II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach FORD MONDEO II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie FORD MONDEO II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.