5 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 29
Rozwiń więcej danych
168,70
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
168,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 22
Rozwiń więcej danych
275,05
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
275,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.35
Średnica wewnętrzna [mm]: 145
Rozwiń więcej danych
172,19
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
172,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 1.35
Rozwiń więcej danych
180,74
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
180,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
192,20
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
192,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach HYUNDAI ELANTRA to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach HYUNDAI ELANTRA jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach HYUNDAI ELANTRA to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie HYUNDAI ELANTRA z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.