6 produktów
Wybierz auto
0493ADM53129
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 0.996
Rozwiń więcej danych
114,17
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
114,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53137
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 1.34
Rozwiń więcej danych
241,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
241,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK320003010
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,8x22,5
Rozwiń więcej danych
119,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
119,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
192,56
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
192,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53108
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 1.452
Rozwiń więcej danych
124,72
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
124,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR332115
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 22,3x24,5-22n
Rozwiń więcej danych
73,52
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
73,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MAZDA 323 S V to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MAZDA 323 S V jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MAZDA 323 S V to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MAZDA 323 S V z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.