4 produkty
Wybierz auto
Producenci
SAC1864517031
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,4x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
300,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
300,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK323029010
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
374,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK323019712
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7
Rozwiń więcej danych
211,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
211,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1864466031
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
256,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
256,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA G W461 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA G W461 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA G W461 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MERCEDES-BENZ KLASA G W461 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.