5 produktów
Wybierz auto
03561864503231
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
206,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
206,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03561864504031
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
299,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
299,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADU173115
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 1.098
Rozwiń więcej danych
147,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
147,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339325017310
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,9
Rozwiń więcej danych
562,65
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
562,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK323042710
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,8
Rozwiń więcej danych
222,47
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
222,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ SPRINTER to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ SPRINTER jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ SPRINTER to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.