6 produktów
Wybierz auto
LUK320003010
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,8x22,5
Rozwiń więcej danych
116,76
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
116,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK322011910
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20x22,2
Rozwiń więcej danych
220,15
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
220,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
143,27
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
143,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
142,00
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
142,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC43139
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 1.506
Rozwiń więcej danych
177,39
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
177,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADC43148
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 1.466
Rozwiń więcej danych
271,73
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
271,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI GALANT to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI GALANT jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MITSUBISHI GALANT to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MITSUBISHI GALANT z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.