Powiadom mnie o dostępności

Tarcze sprzęgła do SUZUKI JIMNY

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

129,94 zł

Dostawa na wtorek, 21 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
245,34 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
230,29 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
103,08 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację SUZUKI

Części zamienne do SUZUKI

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie SUZUKI JIMNY?

Tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI JIMNY to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach SUZUKI JIMNY?

Tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI JIMNY jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SUZUKI JIMNY to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach SUZUKI JIMNY się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SUZUKI JIMNY z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.