5 produktów
Wybierz auto
VIJ31411389301
148,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
148,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03561878059832
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,1-28n
Rozwiń więcej danych
248,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1878007059
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,1-28n
Rozwiń więcej danych
219,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
219,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339323082010
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,2
Rozwiń więcej danych
484,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1878634297
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
372,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
372,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach VW BEETLE to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach VW BEETLE jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach VW BEETLE to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie VW BEETLE z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.