5 produktów
Wybierz auto
JPG1130200300
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 190
130,99
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
130,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1878634291
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
136,07
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
136,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR340855
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 190
122,33
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
122,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADV183135
Ilość zębów: 28
Ciężar [kg]: 1.058
Rozwiń więcej danych
130,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
130,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ31410005401
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 190
110,56
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
110,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach VW FOX to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach VW FOX jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach VW FOX to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie VW FOX z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.