4 produkty
Wybierz auto
0563CSC1088530
175,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
175,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3182600238
490,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
490,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAMM30239
Otwór o śr [mm]: 35
Materiał: Aluminium
235,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
235,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWSCH005
Otwór o śr [mm]: 35
Materiał: Aluminium
157,99
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
157,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu JEEP CHEROKEE II zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu JEEP CHEROKEE II powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie JEEP CHEROKEE II można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.