6 produktów
Wybierz auto
04699200015
Ilość zębów: 10
Średnica [mm]: 265
Rozwiń więcej danych
427,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339627158009
Średnica [mm]: 270
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska oporowego
568,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
568,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
460,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
460,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
357,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
503,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
375,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu JEEP CHEROKEE II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie JEEP CHEROKEE II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu JEEP CHEROKEE II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu JEEP CHEROKEE II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. JEEP CHEROKEE II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.