Powiadom mnie o dostępności

Wysprzęgliki do SUBARU OUTBACK I

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 0.37, Długość opakowania [cm]: 22, Szerokość opakowania [cm]: 7, Wysokość opak...
66,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU

Wysprzęglik samochodzie SUBARU OUTBACK I

W układzie sprzęgłowym samochodu SUBARU OUTBACK I zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.

Jak działa wysprzęglik centralny w samochodzie SUBARU OUTBACK I?

Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu SUBARU OUTBACK I powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.

SUBARU OUTBACK I – objawy awarii wysprzęglik

Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie SUBARU OUTBACK I można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.