4 produkty
Wybierz auto
TRI855029041
83,00
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
83,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479110802
60,76
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
60,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1130700200
66,46
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
66,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
59,30
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
59,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu VW PASSAT V (B5) zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu VW PASSAT V (B5) powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie VW PASSAT V (B5) można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.