6 produktów
Wybierz auto
224,25
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
224,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10S0001JPN
Ilość zębów: 18
Średnica [mm]: 170
177,85
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
177,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350821125
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 19,14 x 17
Rozwiń więcej danych
299,62
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
299,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
046992W0002
Ilość zębów: 18
Średnica [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
176,39
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
176,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
203,30
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
203,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339617300100
Średnica [mm]: 170
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
264,39
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
264,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu DAEWOO TICO jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie DAEWOO TICO musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu DAEWOO TICO sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu DAEWOO TICO zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. DAEWOO TICO ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.