17 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
2 661,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
2 661,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 220
Rozwiń więcej danych
418,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
418,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 220
Rozwiń więcej danych
634,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
634,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 30
Rozwiń więcej danych
1 033,50
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 033,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 5.85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska oporowego
Rozwiń więcej danych
1 037,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
1 037,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Alternatywny zestaw naprawczy: 3000 950 678
978,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
978,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska oporowego
461,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
461,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
3 093,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
3 093,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 666,83
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
1 666,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 5.5
Siła wyrzutu [n]: 5000
Rozwiń więcej danych
392,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
392,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
883,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
883,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
582,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
582,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
2 908,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
2 908,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 5.96
Rozwiń więcej danych
751,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
751,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 6.24
Rozwiń więcej danych
800,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
800,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 7.24
Rozwiń więcej danych
783,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
783,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 21
Rozwiń więcej danych
739,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
739,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FIAT 500X jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FIAT 500X musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FIAT 500X sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FIAT 500X zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FIAT 500X ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.