37 produktów
Wybierz auto
0339618309600
Średnica [mm]: 180
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
245,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
245,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339617047411
Średnica [mm]: 170
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
220,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
220,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
249,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
249,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLSL3DS0212
Profil piasty: 15,08 x 17,3
Średnica zewnętrzna [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
180,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
180,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
176,56
zł/szt.
Kraków: pt. 01.08
U ciebie: pt. 01.08
176,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339619173500
Średnica [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
418,13
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
418,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350006804
389,43
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
389,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438KC031
Średnica [mm]: 170
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
196,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
196,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
248,90
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
248,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0516100224
Profil piasty: 15,1x17,3 - 20n
Średnica [mm]: 180
173,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
173,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
267,50
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
267,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRLSL3DS0284
Profil piasty: 15,08 x 17,3
Średnica zewnętrzna [mm]: 180
Rozwiń więcej danych
180,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
180,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
237,00
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
237,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0516100219
Profil piasty: 20,1x23,1 - 20n
Średnica [mm]: 200
261,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
261,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR335092
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 17,3 x 15,08
Rozwiń więcej danych
174,90
zł/szt.
Kraków: pt. 01.08
U ciebie: pt. 01.08
174,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
197,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
197,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLSL3DS0286
Profil piasty: 15,08 x 17,3
Średnica zewnętrzna [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
181,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
181,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLSL3DS0288
Profil piasty: 18,27 x 20,7
Średnica zewnętrzna [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
292,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
292,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADL143009
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 5.238
Rozwiń więcej danych
265,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
265,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
180,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
180,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sprzęgło samochodu FIAT UNO jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FIAT UNO musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FIAT UNO sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FIAT UNO zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FIAT UNO ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.