3 produkty
Wybierz auto
SAC3000950933
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,16x26,14-23n
Rozwiń więcej danych
1 523,00
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 523,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000950662
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 250
730,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
730,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624341509
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 633,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 633,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu HYUNDAI GENESIS I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie HYUNDAI GENESIS I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu HYUNDAI GENESIS I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu HYUNDAI GENESIS I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. HYUNDAI GENESIS I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.