Powiadom mnie o dostępności

Zestawy sprzęgieł do HYUNDAI XG

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Średnica [mm]: 230

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym

606,42

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

606,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 20

Średnica [mm]: 225

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

445,20

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

445,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HYUNDAI XG

Sprzęgło do samochodu HYUNDAI XG

Sprzęgło samochodu HYUNDAI XG jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie HYUNDAI XG musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.

Co wpływa na zużycie sprzęgła w samochodzie HYUNDAI XG?

W trakcie użytkowania samochodu HYUNDAI XG sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.

Objawy kończącego się sprzęgła w samochodzie HYUNDAI XG

Kończące się sprzęgło samochodu HYUNDAI XG zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. HYUNDAI XG ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.