61 produktów
Wybierz auto
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
670,84
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
670,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z łożyskiem prowadzącym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 486,56
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 486,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
589,17
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
589,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 452,91
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 452,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 537,90
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 537,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
769,13
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
769,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
447,18
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
447,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
694,84
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
694,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 23x26 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
312,35
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
312,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica zewnętrzna [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
369,04
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
369,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
892,68
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
892,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
860,71
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
860,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
302,03
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
302,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, bez łożyska prowadzącego, z dociskiem sprzęgła
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 448,16
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 448,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
2 846,68
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
2 846,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 22,9 x 25,9
Rozwiń więcej danych
914,23
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
914,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 23x26 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
405,52
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
405,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 22,9 x 25,9
Rozwiń więcej danych
931,13
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
931,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 22,9 x 25,9
Rozwiń więcej danych
589,98
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
589,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica zewnętrzna [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
912,20
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
912,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA 3 II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA 3 II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA 3 II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA 3 II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA 3 II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.