8 produktów
Wybierz auto
SAC3000950974
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
751,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.07
751,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
4 316,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.07
4 316,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
RYMJT1861
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23.3x26.3
Rozwiń więcej danych
741,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.07
741,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK624404500
Średnica [mm]: 240
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 477,05
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
1 477,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624390900
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
673,76
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
673,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000951628
Średnica [mm]: 260
876,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.07
876,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000970114
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,3x26,2-23n
Rozwiń więcej danych
758,94
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
758,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339626310700
Średnica [mm]: 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
918,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.07
918,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA 3 III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA 3 III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA 3 III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA 3 III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA 3 III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.