5 produktów
Wybierz auto
BRMC24026
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9, 13, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
332,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.02
332,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAMF30288K
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
209,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30288
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
143,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
143,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PND298
Średnica [mm]: 19.05
Materiał: Tworzywo sztuczne
283,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.02
283,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
BRMC24025
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 9, 13, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
262,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.02
262,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że MAZDA 3 III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie MAZDA 3 III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie MAZDA 3 III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie MAZDA 3 III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.